Een diepgaandere verwerking van de leerstof

LK: Ik vind dat ze zelf dingen gaan uitdokteren! 

LK: Ja inderdaad. Vroeger konden ze de les gewoon volgen en ge had er misschien tien die aan het denken waren wat doe ik in het weekend of wat ga ik zo meteen eten. En nu verschijnt er gewoon echt niks op hun papier wanneer ze het niet doen. 
Dus ik merk ook wel dat de punten ook echt beter worden door dit systeem. Want ik heb het zo meegemaakt dat ik de kinderen in het eerste jaar had traditioneel en ik had die in het tweede jaar flexibel en ik merkte echt dat diezelfde leerlingen dat die hun punten echt wel beter waren in het tweede. 
En ik denk echt, puur door het systeem, ze moeten het zelf doen. Als ze het niet zelf doen, dan is het pech, dan heb je een slechter resultaat. Maar die weten wel echt, ik moet het zelf doen, anders verschijnt er niets op mijn papier en val ik door de mand. 
En dat vind ik wel echt een heel groot voordeel. 
Share by: